Кравченко Ігор Федорович Директор Державного підприємства «Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес» імені академіка О. Г. Івченка, генеральний конструктор Доктор технічних наук, академік Інженерної академії України, повний кавалер ордена «За заслуги», лауреат премії Кабінету Міністрів України за розроблення й впровадження інноваційних технологій Під керівництвом Ігоря Федоровича Кравченка вперше в Україні розроблено й практично реалізовано методи проєктування форсажних камер згоряння та регульованих реактивних сопел. Також він розгорнув комплекс досліджень, спрямованих на створення авіаційних двигунів нового покоління. Учений і винахідник брав участь у створенні понад 20 типів та модифікацій авіаційних і наземних газотурбінних двигунів, які нині експлуатують у 50 країнах світу. Завдяки його зусиллям досягнуті вагомі успіхи в зниженні рівня викидів шкідливих речовин двигунами, значно нижче ніж допустимі норми ІКАО. Народився 1 лютого 1956 р. в м. Сіверську Донецької області. Закінчив Харківський авіаційний інститут за спеціальністю «Авіаційні двигуни» в 1979 р. й відтоді працює на ДП «Івченко-Прогрес». Пройшов шлях від інженера-конструктора до директора підприємства. У 2010 р. І.Ф. Кравченко призначений генеральним конструктором, керівником ДП «Івченко-Прогрес», а з 2015 р. — директором підприємства. І. Ф. Кравченко брав участь у розробленні камери згоряння газотурбінних двигунів із високими показниками надійності, ресурсу й екологічних характеристик. Він є одним з авторів і безпосереднім керівником робіт із розроблення малоемісійної камери згоряння для енергетичних та газоперекачувальних станцій. |
Створений за його участю генератор інертного газу АІ19ГІГ має унікальні можливості застосування в багатьох сферах народного господарства.
Особистою заслугою Ігоря Федоровича є комплекс програм на ЕОМ із математичного моделювання й розрахунку характеристик камер згоряння ГТД.
Науковець зробив значний внесок в удосконалення й оптимізацію законів керування двигунами, особливо на запуску та при змінних режимах. Під його керівництвом здійснено великий обсяг робіт із забезпечення сертифікації двигунів Д 18Т, Д 436 (Т1, ТП), ТВ3–117ВМА-СБМ1. Ігор Федорович керує розробленням турбореактивного двоконтурного двигуна (ТРДД) АІ 222К 25 (AI 322) для китайського навчально-тренувального літака (НТЛ) L 15А, здійсненням комплексу експериментально-доводочних робіт зі створення першого в Україні ТРДД з форсажною камерою згоряння AI 322F для надзвукового НТЛ L 15B,
розробкою турбовального двигуна АІ 450М для модернізації вертольота Мі 2МСБ та нового МСБ 2 «Надія», сімейства турбогвинтових двигунів АІ 450С/450С-2 для літака авіації загального призначення DA50-JP7 і НТЛ DART 450 «Diamond Aircraft», українського тренувального літака УТЛ 450, турецького важкого безпілотника «Akinci», розробленням модифікації ТРДД Д-438-148ФМ для транспортного літака Ан-178, розробкою нового ТРДД АІ-28 для сімейства літаків Ан-148, розробленням модифікації ТРДД Д-18Т серії 3М для модернізованого транспортного літака
Ан-124-100М-150, розробленням нових двигунів для різних типів сучасних літальних апаратів та інших виробів.
У 2006 р. І.Ф. Кравченко захистив кандидатську дисертацію, а у 2015 р. — докторську. Автор понад 100 наукових праць, зокрема 3 монографій та 54 авторських свідоцтв й патентів на винаходи. Член редколегій наукових журналів «Вісник двигунобудування», «Авіаційно-космічна техніка і технологія» та «Технологічні системи». З 2016 р. — член наукової ради з проблеми «Механіка деформівного твердого тіла» відділення механіки НАН України. За його ініціативою ДП «Івченко-Прогрес» внесено до Державного реєстру наукових установ, а на підприємстві створена й функціонує спеціалізована вчена рада за спеціальністю «Двигуни та енергетичні установки».
За вагомий внесок у розвиток науки й техніки нагороджений почесними грамотами Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, МОН України, почесною відзнакою та грамотою ДК «Укроборонпром», медаллю «За особистий внесок в розвиток м. Запоріжжя».
|